FTCH Almighty Wonder Tostadeo "U"

OVVR Nedachlebice 17.8.2008

06.02.2009 20:07

OVVR, tedy ověření vrozených vlastností retrievrů se konalo v neděli 17.8.08 v Nedachlebicích u Uherského Hradiště pořádané Retriever Klubem.
 

Obrazek

Zleva: Angie Alice Dashby, Craze Girl Famous Gold, Clide Calm River, Brain Black Brilliance, Almighty Wonder Tostadeo, Della Chelsea Sirius Pro, Ambra z Bysterských lesů, Gerda A Comitate Aureo


Obrazek

Sraz účastníků byl v 8 hodin ráno u rybníku Olšovec, zahájení disciplín a posuzovaní v terénech probíhalo od 9 hodin. OVVR se zúčastnilo 8 psů, dokončilo 7 psů. Retrievery zastupovaly labradoři, goldeni, flat a chesapeake.

Vše začalo nastoupením účastníků a losováním čísel. My byli los číslo 4.

Poté pejsci s vůdci nastoupili do řady podle vylosovaných čísel a proběhla úvodní disciplína zvaná povaha, která měla prověřit, zda retriever projevuje agresi vůči ostatním pejskům nebo se jedná o standardní retrívří povahu.

Obrazek


1. disciplína byla nos, která prověřuje kvalitu nosu. Rozhodčí pohodili kačenu, pokaždé na jiné místo a aby to pes neviděl. Merlina jsem vypustila na pokyn rozhodčích s povelem "hledej."

Obrazek


Merlin na této disciplíně prokázal svoji značnou chuť do práce, temperament a než se mě rozhodčí stačili zeptat, zda zvěř aportuje, tak už si to Merlin s kačenou v mordě štrádoval rovnou ke mně :-)

Takže Merlin:

  • nos - 4
  • aport v terénu - 4 (zvěř)


a do pomocných poznámek si rozhodčí po jeho výkonu rovnou zapsali

  • vrozená chuť k práci - 4
  • kontakt s vůdcem - 4


Další disciplína byla aport v terénu, ta se nás netýkala vzhledem k přinesení kačeny na disciplíně nos.

Obrazek

Následoval aport z vody. Ten se pro nás stal "osudným"..

Merlina jsem vyslala pro aport, do vody skočil hlava nehlava, čapnul aport a mířil rovnou ke mně. Jen já hlupák jsem nám tuto disciplínu pokazila - Merlinovi jsem předčasně odebrala aport z mordy - zadní nohy měl při předávce na břehu, takže:

  • aport z vody - 3
  • ochota k práci ve vodě - 4


O to víc mě pak tahle moje zbrklost mrzela, když jsem zjistila, že nebýt této jediné známky 3, Merlin by se stal celkovým vítězem OVVR (podle kritérií věk, zvěř)!

Předposlední disciplína byla chování po výstřelu. To nám rozhodně nikdy problém nedělalo..ještě den před konáním OVVR se u nás v kempu, kde jsme byli ubytovaní, konal ohňostroj. Využila jsem toho a během ohňostroje jsem s Merloušem pilovala práci u nohy :-)

Obrazek
Na OVVR disciplína probíhala tak, že jsem na pokyn rozhodčího dala Merlinovi povel "volno" na rozsáhlé louce. Merloš si spokojeně lítal kolem mě, pak nastal výstřel a asi po půl minutě mi rozhodčí dali pokyn k přivolání psa. Přivolání bez problému, tedy na 1 povel, takže s pomocnou známkou z disciplíny nos bylo jasné, že:

  • kontakt s vůdcem - 4
  • chování po výstřelu - 4

Obrazek
Poslední disciplína byla vodění na vodítku a vodění volně. Trasa byla opravdu dlouhá, asi 50 - 60 kroků. Tam jsme šli na vodítku a zpátky volně. Rovněž si na této disciplíně vedl výborně.

  • vodění na vodítku - 4
  • vodění volně - 4
  • vrozená chuť k práci - 4

A tímto pro nás OVVR skončilo! Pak už zbývalo jen počkat na spočítání bodíků a vyhlášení výsledků.

Mezitím se smečka postarala o věcné ceny :-)

Obrazek


Vyhlášení výsledků...

Obrazek


...a gratulace

Obrazek

 

Merlin - I. cena, 222 bodů

Popis práce psa: pes výborných vlastností
Zhodnocení práce a chování vůdce: zkušená, ukázněná



Obrazek

Poděkování patří Merlinovi, za jeho snahu, chuť do práce a poslušnost s jakou se prezentoval.

Odkaz na celkové výsledky OVVR

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena. Kopírování textů, fotografií a obrázků pouze se souhlasem autora.